Gravemaskin på anleggsplass

Nytt system ga ny hverdag for Anleggs-service

For meg er det to forskjellige verdener. Tidligere brukte jeg timesvis på fakturering, men nå går det unna på tre minutter, og det er bare moro. Jeg bruker brøkdelen av den tiden jeg brukte før, og det betyr at jeg kan nå kan bruke mer tid på daglig drift og det som faktisk er hovedoppgaven min, sier Geir Nygård, daglig leder i Anleggs-Service.

Geir Nygård

Daglig leder

Mye tid på manuelle oppgaver

Annleggs-Service ble etablert i 1994, og de første 16 årene hadde Geir mange manuelle og tidkrevende arbeidsoppgaver. Som daglig leder satt han alene med alt, og jevnlig måtte han kjøre til et mottak i Sandefjord med bilagene sine. Da kollega Cay Bakkehaug foreslo å sette ut regnskapet til Tet, ble hverdagen til Geir mye enklere.

– Det var ganske tungvint å måtte samle alle bilagene i en perm og kjøre dem avgårde. Det fantes ingen løsning for å levere på mail, og jeg måtte regne ut alle timelister manuelt. Førsteinntrykket mitt av Tet var utrolig bra, og det er det fortsatt. De er hyggelige, flinke og effektive.

 

Effektive og enkle løsninger

Anleggs-Service bruker Xledger, og Geir er veldig fornøyd med det skybaserte regnskapssystemet. Han bruker det til fakturering, lønn og ordrer, og han synes de nye løsningene er både effektive og enkle å bruke.

– Xledger er et flott oppslagsverk. Jeg bruker det ofte i møter når jeg skal presentere eller vise tall. Det er lett å bruke, lett å lese og lett å forklare, og de fleste som deltar i møtene synes det er en god løsning, sier Geir.

 

God service og raske svar

For Anleggs-Service, et mekanisk verksted som jobber med både sveising, reparasjoner og anlegg, er det viktig for Nygård med nye prosjekter og oppdrag. Nå er tidstyven borte og han kan konsentrere seg om det som er betyr noe.

– Nå kan jeg bruke tiden min på daglig drift, prosjekter og markedsarbeid, for det er viktig for oss å fylle ordreboken. Før var hovedoppgaven min regnskap. Nå kan noen andre ta seg av det, og så kan hovedoppgaven min være drift, sier Nygård.

I tillegg til å tilby gode systemer og løsninger, synes Geir at Tet er raske på ballen når han trenger hjelp.

– Jeg blir alltid møtt av hyggelig folk, og jeg får raskt svar på alt jeg lurer på, avslutter Nygård.

 

Kontakt

Berit Rongsjord | br@tet.no | 95173563
Daglig leder i Tet

 

  • Mann kontrollerer asfaltleggende maskin

    – Da Tet kom inn, var det første gang jeg fikk et umiddelbart oversiktsbilde over alle aspekter av driften.

Tet tilbyr tjenester innen regnskap,
rådgivning, inkasso og system. Vi tar gjerne en prat
om hvordan vi kan hjelpe din bedrift!

Send forespørsel

Eller ring oss på 09712